Marjele Dacia sunt acum de 10%, a declarat marți directorul general Luca de Meo în actualizarea planului strategic “Revolution”, iar marca va ajunge la 15% până în 2030. Acest nivel este similar cu cel pe care îl ating acum mărci premium precum BMW și Mercedes-Benz.
Renault a achiziționat Dacia în 1999 și a folosit-o ca platformă pentru a lansa proiectul Logan, o mașină mică “design to cost”, care urma să se vândă la un preț sub 5.000 de euro.
Logan și modelele ulterioare s-au bazat pe tehnologia existentă de la Renault-Nissan și au beneficiat de costuri de producție mai mici în România și Maroc. O politică de prețuri fără târguieli și concentrarea pe vânzările cu amănuntul ajută la menținerea costurilor de distribuție la un nivel scăzut (Renault spune că acestea sunt cu 50% sub media din Europa de Vest) și a marjelor ridicate.
Dacia este acum pregătită să atace segmentul compact, mai profitabil, începând cu crossoverul Jogger cu șapte locuri în acest an. Un SUV compact, Bigster, va fi lansat în 2024 și va fi urmat de alte două modele compacte până în 2030.
“Acest lucru va oferi Dacia șansa de a dubla acoperirea fondului de profit, de la 15 miliarde de euro la 30 de miliarde de euro, și de a crește cifra de afaceri pe unitate cu 50%”, a adăugat el.
Mutarea pe piața superioară
Directorul general al Dacia, Denis Le Vot, un director executiv al Alianței Renault-Nissan cu o vechime îndelungată, a pregătit mutarea Dacia pe segmentul superior al pieței, punând un nou accent pe “raportul calitate-preț”, mai degrabă decât exclusiv pe prețurile mici (deși mașina mică Sandero, cea mai puțin costisitoare, începe încă de la mai puțin de 10.000 de euro pe unele piețe, iar modelele cele mai scumpe sunt de aproximativ 20.000 de euro). De asemenea, a făcut o schimbare de imagine pentru Dacia, cu o gamă de culori exterioare și un logo mare și alb “Dacia link”.
Dacia a suferit un potențial eșec în acest an, când Renault a renunțat la operațiunile sale din Rusia, care includeau cea mai bine vândută marcă Lada, în urma invaziei Moscovei în Ucraina. Le Vot urma să conducă o unitate combinată Dacia/Lada, care ar fi împărțit platformele și costurile de dezvoltare.
Lansarea modelului Jogger – peste 38.000 de unități au fost vândute până în septembrie – a ajutat ca Dacia să fie una dintre puținele mărci de volum din Europa care a înregistrat o creștere a vânzărilor în primele nouă luni ale acestui an, pe o piață în scădere cu aproximativ 10%. Vânzările Dacia au crescut cu 17 procente, potrivit cifrelor Dataforce. Un alt vânzător puternic este minicar-ul electric Spring, care a devenit unul dintre cele mai bine vândute vehicule electrice din Europa, cu peste 31.000 de vânzări în această perioadă.
Intratele compacte ale Dacia vor urma exemplul lui Jogger, care este construit pe o versiune extinsă a platformei CMF-B a Alianței Renault-Nissan, mai degrabă decât pe CMF-C/D, pentru mașini compacte și medii. Acest lucru ajută la menținerea greutății și a costurilor la un nivel scăzut, urmând ca până în 2030 să fie construite 2 milioane de mașini Renault/Nissan pe platforma CMF-B, față de 1 milion în prezent.
Dacia va face parte din grupul de bază Power de mașini cu motoare cu combustie din grupul reorganizat, alături de marca Renault și vehiculele comerciale ușoare, și, ca atare, nu va avea propria linie de profit/pierderi, spre deosebire de marca de mașini sport Alpine.
“Electrificarea la Dacia”
Un potențial punct nevralgic pentru Dacia este reducerea emisiilor, menținând în același timp prețurile scăzute. Modelul Spring, importat din China, unde este construit de unul dintre partenerii Renault, a demonstrat că un VE cu costuri reduse poate fi popular. Dar construirea unei game de mașini complet electrice în Europa ar putea ridica probleme de costuri.
Planul de “electrificare a la Dacia” al lui De Meo începe cu mașini cu GPL, apoi trece la mașini hibride complete și hibride ușoare de 48 de volți, înainte de a electrifica complet întreaga gamă până în 2035, la cinci ani după ce marca Renault va face acest lucru.
Prima opțiune hibridă, pe Jogger, va apărea abia anul viitor și este de așteptat să folosească sistemul full-hybrid E-Tech de primă generație, mai degrabă decât cea de-a doua generație care a început să apară pe modelele mărcii Renault.
De Meo a declarat că Dacia va beneficia de dezvoltarea combustibililor alternativi și sintetici în cadrul noii societăți mixte Horse cu motoare cu combustie cu Geely, precum și că va fi un client pentru mașinile “mai puțin costisitoare și accesibile” ale unității de vehicule electrice Ampere.
“Dacia va rămâne Dacia, doar că va deveni mai mare și va tinde spre o marjă operațională de 15% până în 2030”, a spus de Meo.
articol tradus din autonews.com
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!