“A fost un design cu o singură cutie. Am făcut o machetă chiar acolo, în micul nostru birou, și am adus investitori, iar oamenii au fost entuziasmați și, în cele din urmă, am strâns o mică sumă de fonduri.”
Brubaker Box a fost un kit auto proiectat de Curtis Brubaker. Este considerat primul monovolum. Brubaker a preluat ideea de la microbuzele Volkswagen și a încercat să actualizeze conceptul. Kitul a fost proiectat pentru a se potrivi pe șasiul unui Volkswagen Beetle.
În 1972, după ce nu s-a putut ajunge la o înțelegere cu Volkswagen, Brubaker a început să cumpere Beetle-uri finalizate și să le transforme în Box-uri, vânzând piesele în exces. Cu toate acestea, această schemă nu s-a dovedit a fi profitabilă și foarte puține masini au fost construite vreodată. Brubaker a declarat faliment în același an. Investitorii în companie au încercat să continue să producă Box în diferite moduri, singurul succes fiind Automecca lui Mike Hansen, situată în Chatsworth, California, în 1974, cu “Sports Van”.
Brubaker Box a fost asamblat pe un șasiu complet de Volkswagen Type 1. Din cauza lungimii extinse a caroseriei în comparație cu cea a unui Volkswagen Beetle standard, ansamblul pedalei de picior a fost mutat în față și în sus față de poziția standard. Rezervorul de combustibil a fost mutat din față în centrul vehiculului pentru o siguranță sporită.
Construită din fibră de sticlă, caroseria a fost realizată din 13 panouri interioare și exterioare, inclusiv un panou de podea, nituite și lipite între ele. Întreaga caroserie a fost proiectată pentru a fi înșurubată direct pe un șasiu de Volkswagen Beetle nemodificat.
În primele prototipuri au fost păstrate scaunele din față de serie de la Ford sau Volkswagen și a fost creat un scaun de tip lounge pentru partea din spate a vehiculului. Pentru a completa zona de ședere din spate, a fost adăugat un taburet deasupra rezervorului de combustibil. O singură ușă glisantă pe partea dreaptă era singura intrare. Radioul și întrerupătoarele se aflau în panoul ușii din stânga postului de conducere. Bare de protecție cu absorbție de șocuri din construcție compozită au fost proiectate să arate ca lemnul curbat.
Roata de rezervă era montată pentru a absorbi energia de impact frontal. Pentru zilele însorite, un panou mare detașabil era poziționat în centrul panoului de acoperiș. Pentru a reduce costurile de producție, au fost folosite piese de la alte vehicule. Parbrizul față provenea de la un AMC Javelin, farurile spate de la un Datsun Truck și diverse alte piese de la un Chevrolet El Camino.
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!