Găsește review-ul corect

Atuul Dacia: Tehnologia Renault si costurile reduse ale forței de muncă
Atuul Dacia: Tehnologia Renault si costurile reduse ale forței de muncă

Atuul Dacia: Tehnologia Renault si costurile reduse ale forței de muncă

ianuarie 21, 2023
0 Comentarii
PARIS — După ce a obținut o cotă de piață record în Europa în 2022, Dacia se pregătește pentru un salt în segmentele compacte, unde cel mai important director de vânzări al mărcii consideră că prețurile în creștere vor lăsa o deschidere pentru noi modele, cum ar fi SUV-ul Bigster.

Anul trecut, vânzările globale ale mărcii low-cost a Renault au crescut cu 6,8%, la 573.800 de unități. Înmatriculările au crescut cu 16% în Europa, principala piață a Dacia, ceea ce a făcut ca aceasta să fie una dintre mărcile cu cea mai rapidă creștere din regiune, potrivit cifrelor Dataforce.

Cota de piață în țările UE a fost de 4,2 la sută, a precizat Dacia, ceea ce reprezintă un punct culminant pentru această marcă, achiziționată de Renault la sfârșitul anilor 1990. Precedentul maxim a fost de 3,7 la sută în 2019, când vânzările globale au fost de aproximativ 735.000 de unități. În afara Europei, Dacia este vândută pe piețele mediteraneene, cum ar fi Africa de Nord.

“Nu avem ambiții de creștere geografică”, a declarat Xavier Martinet, vicepreședinte senior de vânzări și marketing. “Marea noastră piață de cucerit este segmentul C (compact) SUV în Europa”.

Martinet a declarat că reglementările din ce în ce mai stricte în materie de siguranță și poluare vor însemna o creștere semnificativă a prețurilor în segmentul SUV-urilor compacte, despre care a spus că are cel mai mare potențial de profit în Europa.

 

Se așteaptă ca reglementările și inflația să determine creșteri

În urmă cu câțiva ani, a spus el, cele mai multe SUV-uri compacte convenționale costau aproximativ 25.000 de euro, dar, odată cu apariția reglementărilor privind poluarea Euro 7 și a normelor de siguranță GSR2, “veți vedea prețurile SUV-urilor C urcând adânc spre 30.000 de euro și chiar spre 40.000 de euro”, a spus el.

Modelele Dacia, cum ar fi SUV-ul mic Duster, minicar-ul electric cu baterii Spring și mașina mică Sandero, își subcotează concurența cu mii de euro. Dacia spune că oferă un “raport calitate-preț” imbatabil, cu o etică de proiectare la costuri care combină tehnologia Renault de serie și costurile reduse ale forței de muncă din fabricile sale din România și Maroc.

Chiar dacă modelele Dacia au prețuri de bază foarte mici – Sandero pornește de la aproximativ 11.000 de euro pe unele piețe – majoritatea clienților optează pentru niveluri de echipare superioare, ajutând marca să obțină marje de profit pe care directorul general al Grupului Renault, Luca de Meo, a confirmat că sunt de aproximativ 10 procente. De Meo a stabilit o țintă de 15 procente de marjă pentru 2030, în linie cu randamentele actuale ale mărcilor premium precum Mercedes-Benz și mult mai mari decât cele ale mărcii Renault.

Pe măsură ce prețurile cresc, fie ca urmare a reglementărilor, fie ca urmare a inflației, a spus el, unii cumpărători de compacte se vor împotrivi să plătească această sumă și se vor uita la ofertele Dacia în acest segment, care va include încă două vehicule până în 2027 sau 2028.

“Aici Dacia are un atu”, a spus el. “Putem continua să ne atragem clienții noștri istorici, precum și pe cei de la alte mărci mainstream care nu vor să plătească mai mult pentru vehiculele lor”.

 

Încă 2 compacte după 2025

Martinet nu a dorit să comenteze cu privire la cele două vehicule compacte care vor fi lansate după Bigster în 2025. Un înlocuitor pentru Duster, pe aceeași platformă CMF-B ca și Sandero, va sosi primul, așteptat în prima jumătate a anului 2024.

Martinet a declarat că este vorba de un “echilibru foarte delicat” pentru a menține poziția de preț a Dacia și, în același timp, pentru a moderniza marca pentru a crește profiturile și a atrage cumpărătorii de compacte.

“Vrem în continuare să rămânem propunerea cu cel mai bun raport calitate-preț, dar nu avem planuri de a avea aceleași prețuri ca și celelalte mărci mainstream din Europa”, a spus el.

“Este necesar să facem alegeri în fiecare zi”, a adăugat el. “Am avut discuții despre elemente care costă 50 de cenți, dar dacă economisești 50 de cenți pe mii de mașini sau pe parcursul mai multor ani, se adună o anumită sumă de bani.”

articol preluat din autonews.com

Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Categorii

Articole Recente

Despre noi

Vlad Micşunescu
Blog Editor

Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!

Maşinicorecte.ro este cea mai mare platforma online de prezentări auto/review-uri din Romania.
masinicorecte.ro© 2022. All rights reserved.