BMW a raportat un profit net trimestrial mai bun decât se aștepta, care a crescut cu 23%, la 3,18 miliarde de euro (3,1 miliarde de dolari), datorită prețurilor ridicate ale automobilelor, dar a avertizat că inflația și ratele dobânzilor în creștere vor începe să cântărească vânzările în următoarele luni.
Profitul mai mare vine în ciuda volumelor mai mici de vânzări, ca urmare a problemelor legate de lanțul de aprovizionare, inclusiv a penuriei de cipuri semiconductoare care a redus producția pentru producătorii auto la nivel global.
„Rezultatele noastre solide din al treilea trimestru subliniază faptul că flexibilitatea creează rezistență… suntem pe drumul cel bun pentru a ne atinge obiectivele pentru anul în curs”, a declarat directorul general Oliver Zipse într-o declarație.
Cererea rezistentă și stocurile reduse au permis BMW și altor producători auto să majoreze prețurile, dar, în condițiile în care riscurile de recesiune cresc și băncile centrale cresc ratele dobânzilor, analiștii au prezis că consumatorii vor începe să limiteze achizițiile majore.
BMW a avertizat că inflația și ratele dobânzilor în creștere vor afecta puterea de cumpărare a consumatorilor în următoarele luni și că se așteaptă ca portofoliile sale de comenzi peste medie să se „normalizeze, în special în Europa”.
Cu toate acestea, șeful financiar Nicolas Peter a declarat că BMW se așteaptă ca „dinamica pozitivă” să continue în 2023, cu vânzări anuale ușor mai mici decât în 2021, în timp ce vânzările de vehicule complet electrice ar trebui să se dubleze.
Compania a spus că prognoza sa privind marja operațională pe întregul an rămâne în intervalul de 7-9%.
În pofida unei scăderi generale a vânzărilor cu 9,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, veniturile constructorului auto au crescut cu 35% în trimestrul al treilea, la 37,18 miliarde de euro (36,49 miliarde de dolari).
BMW a înregistrat un profit înainte de impozitare de 4,1 miliarde de euro, depășind previziunile analiștilor de 3,4 miliarde de euro.
Compania a precizat că costurile au fost cu 2,7 miliarde de euro mai mari decât în aceeași perioadă a anului trecut, a precizat compania, citând costurile mai mari cu materiile prime și energia, precum și cheltuielile legate de preluarea controlului majoritar al societății mixte chineze Brilliance.
articol preluat din autonews.com