Găsește review-ul corect

BMW începe producția modelului iX5 Hydrogen
BMW începe producția modelului iX5 Hydrogen

BMW începe producția modelului iX5 Hydrogen

decembrie 12, 2022
0 Comentarii
BMW a demarat producția modelului iX5 Hydrogen cu o pilă de combustie pe bază de hidrogen. Deși vehiculul este asamblat în Munchen, Germania, X5-urile folosite ca bază provin din Spartanburg, Statele Unite. BMW FIZ (BMW Group Research and Innovation Center) integrează două rezervoare de hidrogen (sub tunelul central și sub scaunele din spate), sistemele de 12 și 400 de volți și restul componentelor specifice.

BMW iX5 Hydrogen este echipat cu un motor electric de 374 CP (275 kW) asociat cu o pilă de combustie de 125 kW. Rezervoarele de 700 de bari sunt realizate din plastic ranforsat cu fibră de carbon, cu o capacitate maximă de aproape 6 kg. Compania estimează că autonomia sa va fi de aproximativ 600 km, apropiindu-se astfel de cei 630 km WLTP ai modelului iX xDrive50, echipat cu baterii de 105,2 kWh.

Din punct de vedere estetic, noul iX5 Hydrogen se deosebește de un X5 termic convențional printr-o serie de mici detalii (inserții albastre în grila radiatorului, în fuste și în jante, insignele sale, difuzorul, decorațiuni cu motive albastre în habitaclu etc.); cu toate acestea, pentru ochii unui neofit, ele vor fi practic imposibil de distins.

Deși motorul electric aparține familiei de propulsoare utilizate la actualele mașini electrice și hibride plug-in ale companiei, majoritatea elementelor grupului motopropulsor sunt specifice. Pila de combustie, amplasată în compartimentul din față (la fel ca la Toyota Mirai), a început să fie produsă la Garching (Germania) în august anul trecut.

BMW iX5 Hydrogen va fi produs într-un număr redus de exemplare

“În calitate de vector energetic versatil, hidrogenul joacă un rol cheie pe calea spre neutralitatea climatică. Suntem convinși că acesta va deveni semnificativ mai relevant și în mobilitatea individuală și, prin urmare, considerăm că o combinație de baterii electrice și electrice cu pile de combustie este rezonabilă pe termen lung”, spune Frank Weber, șeful departamentului de dezvoltare BMW.

“În plus, celula de combustie nu necesită materii prime critice, cum ar fi cobalt, litiu sau nichel, astfel încât, prin investiția noastră în această soluție, consolidăm și rezistența geopolitică a BMW Group. Cu flota noastră de testare a BMW iX5 Hydrogen, vom colecta informații noi și importante. Acest lucru ne va permite să le oferim clienților noștri o gamă de produse atractivă atunci când economia pe bază de hidrogen va deveni o realitate generalizată.”

Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administrație BMW, adaugă: “Prin producția BMW iX5 Hydrogen și a sistemului de pile de combustie dezvoltat intern la BMW, demonstrăm, de asemenea, o flexibilitate maximă și un know-how unic în producția de serie mică.

 

Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Categorii

Articole Recente

Despre noi

Vlad Micşunescu
Blog Editor

Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!

Maşinicorecte.ro este cea mai mare platforma online de prezentări auto/review-uri din Romania.
masinicorecte.ro© 2022. All rights reserved.