Producătorii au început recent să comercializeze anvelope specifice pentru vehiculele electrice. Acestea sunt, de obicei, versiuni speciale ale anvelopelor obișnuite ale unei mărci, reglate pentru a oferi o rezistență mai mică la rulare. Aceste anvelope sunt special concepute pentru vehicule care sunt mai grele, mai puternice și mai silențioase decât mașinile cu motoare cu combustie internă. Prin urmare, prin ce diferă o anvelopă specifică pentru vehicule electrice de o anvelopă obișnuită?
Vehiculele electrice au nevoie de o anvelopă specifică deoarece sunt proiectate cu gândul la eficiență. Acestea oferă o rezistență la rulare mai mică decât anvelopele obișnuite, ceea ce înseamnă că acestea creează mai puțină fricțiune atunci când rulează pe sol și, prin urmare, necesită mai puțină energie pentru a vă menține în mișcare, ceea ce înseamnă o autonomie mai mare.
Rezistența la rulare este afectată de mai mulți factori: presiunea aerului, diametrul jantei, designul benzii de rulare și cauciucul din care sunt fabricate anvelopele. Acesta poate avea tot felul de caracteristici; Unii compuși creează mai multă aderență, alții se uzează mai puțin în timp, iar unii sunt mai buni pe suprafețe umede.
Anvelopele EV se uzează de obicei mai repede, deși nu întotdeauna. Motivul este că bateria le face mai grele, iar această greutate suplimentară exercită o presiune mai mare asupra lor, crescând uzura. În plus, motoarele electrice sunt, de asemenea, de obicei mai puternice decât motoarele pe benzină și generează un cuplu instantaneu mai mare.
În ceea ce privește zgomotul, la vehiculele cu combustie, rulajul este parțial ascuns de sunetele motorului. Cele electrice, eliminând aceste sunete, permit totuși ca aceste sunete să se filtreze, iar dacă banda de rulare a anvelopelor nu este proiectată corect, acest efect va fi vizibil în habitaclu.
Eficiența unui vehicul electric este mai sensibilă la schimbările de presiune a aerului. Motivul este, din nou, faptul că vehiculele electrice sunt semnificativ mai grele decât cele cu combustie. Deoarece o anvelopă plată este mai puțin rigidă și se deformează, cele montate pe un vehicul electric greu se vor deforma mai mult pentru aceeași pierdere de presiune. Prin urmare, proprietarii de vehicule electrice trebuie să verifice frecvent presiunea din anvelope și să le reumple, după cum este necesar, la presiunea recomandată de producător.
În cele din urmă, un diametru mai mare al roților reduce eficiența generală și, prin urmare, autonomia. Acesta este un efect care se reflectă în specificațiile tehnice ale vehiculelor în sine: o opțiune de roți mai mari înseamnă o autonomie mai mică. Motivul este că acestea necesită mai multă energie pentru a se pune în mișcare și tocmai la pornirea de pe loc se consumă cea mai mare cantitate de energie.
Din punct de vedere al prețului, anvelopele specifice vehiculelor electrice costă ceva mai mult decât anvelopele standard de aceleași dimensiuni și caracteristici, cel puțin deocamdată. Cu toate acestea, este de așteptat ca această diferență să se reducă și chiar să se inverseze atunci când vehiculele electrice vor depăși în vânzări vehiculele cu combustie.
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!