
De-a lungul timpului, Tesla a constatat că unele dintre aceste dispozitive deveneau învechite și că era nevoie de altele mai avansate, cum ar fi computere sau camere foto. Acum, așa cum reiese din documentele depuse anul trecut la FCC (Comisia Federală de Comunicații din SUA), producătorul este pe cale să lanseze un nou set de senzori Autopilot HW4.
Documentul menționează că acest nou hardware va fi comercializat de la „jumătatea lunii ianuarie”, deși, deocamdată, nu există nicio veste că ar circula vreo unitate cu noua configurație. Conform acestui document, implementarea unui radar de înaltă definiție este destul de clară, ceea ce reprezintă o schimbare notabilă față de abordarea actuală bazată doar pe viziunea camerelor.
În luna decembrie a anului trecut, prototipul unui Tesla Model 3 camuflat a fost văzut circulând în Santa Cruz, California. Pe partea sa frontală, acesta afișa câteva modificări care s-au dovedit a fi foarte intrigante și controversate. Deși imaginile nu ofereau o imagine clară a noilor senzori, farurile păreau să prezinte un punct negru ciudat, despre care mulți au crezut că este o cameră.
Acum, datorită unei scurgeri a documentului FCC și a postării lui Chris Zheng pe profilul său de Twitter, se cunosc mai multe detalii despre suita de senzori HW4. Cele trei camere frontale își vor părăsi configurația pentru a fi reduse la două. Motivul ar putea fi creșterea anunțată de mult timp a rezoluției și mărirea câmpului său vizual, ceea ce ar face ca cea de-a treia cameră să fie redundantă.
Fotografiile din tweet arată, de asemenea, că camerele frontale au acum un vizor mai rotunjit. Acestea au acum un ventilator pentru a le răci în lumina directă a soarelui și, posibil, și un încălzitor pentru a preveni aburirea. Camerele de pe stâlpul B au și ele aceste dispozitive de încălzire, deși implementarea acestei funcții va fi evaluată „după feedback-ul din cadrul proiectului”, potrivit documentului care a făcut obiectul unei scurgeri de informații.
Având în vedere aceste schimbări, bătălia de acuzații și atacuri între apărătorii fervenți ai mărcii și detractorii acesteia a explodat din nou. Aceștia din urmă susțin că Tesla nu numai că reduce costurile, ci și securitatea pentru a scădea prețul mașinilor sale electrice. Argumente care se alătură controversatei retrageri a senzorilor cu ultrasunete anunțată în octombrie anul trecut, pentru a încredința funcția acestora camerelor de luat vederi.
Cele opt camere de înaltă rezoluție care alimentează calculatorul Autopilotului cu date ar trebui să reprezinte un upgrade major în ceea ce privește puterea de procesare. Acest lucru ridică și mai multe întrebări cu privire la faptul că Tesla vândut până acum cu hardware HW3 va continua să susțină ceea ce Tesla numește FSD („full self-driving”), condusul complet autonom care ar trebui să sosească într-un viitor nu prea îndepărtat.
articol preluat din: https://www.latestcarnews.net/
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!