Stellantis a declarat că își va reorganiza rețeaua europeană de dealeri în luna iulie a anului viitor, începând cu Austria, Belgia, Luxemburg și Olanda.
„Restul Europei va urma progresiv în implementarea noii scheme de distribuție”, a declarat joi Stellantis.
În cadrul eforturilor sale de reducere a costurilor și de susținere a investițiilor pentru electrificare, Stellantis a declarat anul trecut că va încheia toate contractele actuale de vânzări și servicii cu dealerii europeni pentru toate cele 14 mărci ale sale, începând cu iunie 2023.
Planul este de a trece la un „model de agenție”, în care producătorii auto preiau mai mult controlul asupra tranzacțiilor de vânzare și a prețurilor, în timp ce dealerii se concentrează pe livrări și servicii, fără a mai acționa ca partener contractual al clientului.
Uwe Hochgeschurtz, directorul operațional al Stellantis pentru Europa, a declarat că grupul urmărește să promoveze un model de distribuție „sustenabil” și că toate părțile interesate vor avea de câștigat.
Stellantis a declarat că a efectuat o simulare economică comparativă care a arătat că, în cadrul noului model de distribuție planificat, distribuitorii ar beneficia de o „rentabilitate cel puțin echivalentă” și de o expunere redusă la riscuri.
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că mărcile de vehicule comerciale ușoare ale Stellantis vor intra în noua structură de distribuție începând cu 1 ianuarie 2024.
Stellantis a fost creată în urma fuziunii dintre Fiat Chrysler și PSA Group. Printre mărcile sale din Europa se numără Fiat, Alfa Romeo, Peugeot, Citroen și Opel.
sursa articol: autonews.com