Această decizie drastică nu s-a datorat doar popularității în creștere a SUV-urilor, ci și marjei de profit mai mari a acestora. Ford nu a fost singura companie nord-americană care a urmat această strategie, deoarece la mijlocul deceniului trecut General Motors a încetat să mai comercializeze Chevrolet Cruze și Impala în Statele Unite, în timp ce FCA a eliminat Chrysler 200 și Dodge Dart pentru a putea produce mai multe Jeep-uri.
Încetul cu încetul, această tendință ajunge și pe alte piețe, cum ar fi Europa, unde, în mod istoric, hatchback-urile mici (utilitare și compacte) au fost lideri de vânzări. Ford nu mai vinde Ka și Mondeo pe bătrânul continent; În plus, s-a confirmat recent că în 2023 va dispărea extrem de popularul Fiesta, a cărui ultimă generație a fost complet eclipsată de SUV-ul Puma.
Ultimul autoturism convențional al Ford (fără a pune la socoteală Mustang), Focus, își va lua adio, la rândul său, în 2025. Producătorul caută deja un cumpărător pentru uzina sa din Saarlouis (Germania), unde este produs în prezent modelul de succes. Totul indică faptul că, la fel ca Fiesta, nu va avea un succesor direct.
Ford vrea să se concentreze pe SUV-urile profitabile
Ford, care intenționează să devină o marcă 100% electrică în Europa în 2030, lucrează deja la noua sa gamă cu emisii zero, care, cel puțin pe termen scurt, va fi formată doar din SUV-uri și vehicule comerciale. Pe lângă binecunoscutul Mustang Mach-E, firma lucrează la o versiune electrică a modelului Puma și la două crossovere separate bazate pe platforma MEB a grupului Volkswagen.
Aceste ultime două propuneri, care vor vedea lumina zilei în 2023 și, respectiv, 2024, vor fi asamblate la fabrica Ford din Köln (Germania). Primul dintre ele va fi un crossover compact asemănător cu Volkswagen ID.4, în timp ce al doilea va avea o caroserie mai sportivă, fiind astfel înrudit cu Volkswagen ID.5.
În timp ce Puma electric va lua indirect locul lui Fiesta, aceste crossovere compacte vor face același lucru cu Focus. Cea de-a doua generație a Mustang Mach-E, care va fi fabricată la Almussafes (Valencia, Spania), va fi prezentată la mijlocul anului 2026 și va avea pentru prima dată o derivată “coupé”.
articol din latestcarnews.net
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!