Revitalizarea radicală a Honda se bazează pe noi modele, baterii mai bune, software puternic și o interfață cu șoferul complet transformată, alături de fabrici dedicate vehiculelor electrice și un sistem de producție complet revizuit, dezvoltat de unul dintre cei mai inovatori producători din lume.
De asemenea, implică o aprovizionare nou asigurată cu semiconductori, elementul vital al mașinilor de mâine.
Mibe a promis că repornirea la nivel mondial va intra în viteză din 2025.
Directorul general a prezentat viziunea miercuri, în timp ce a susținut ședința anuală de informare a Honda privind afacerile. Mibe a declarat că directorii Honda au avut o surpriză neplăcută la Salonul Auto de la Shanghai din această lună.
Mărcile locale chinezești au inundat sala de expoziție cu vehicule electrice sofisticate și avansate de toate tipurile.
După cum a spus directorul de operațiuni Shinji Aoyama, “am fost copleșiți de chinezi”.
Mibe a declarat că vehiculele electrice chinezești au făcut progrese importante în timpul pandemiei COVID-19, când lumea a fost în mare parte izolată de această țară din cauza restricțiilor de călătorie și a măsurilor de carantină.
“Ne-au luat-o înainte, chiar mai mult decât ne așteptam”, a mai spus Mibe.
“Ne gândim la modalități de a riposta. În caz contrar, vom pierde această competiție”, a spus el. “Am recunoscut că suntem ușor în urmă și suntem hotărâți să întoarcem situația”.
Ambiția dublată face parte din planul mai mare al Honda de a renunța la combustia internă până în 2040 și de a vinde până atunci doar vehicule complet electrice și cu pile de combustie cu hidrogen.
Pe parcurs, intenționează să dispună de capacități de producție pentru a vinde aproximativ 2 milioane de vehicule electrice și pile de combustie la nivel global în 2030.
Între timp, Honda își va mulge vehiculele pe benzină și hibride existente pentru a obține toate profiturile posibile și va canaliza fondurile înapoi în dezvoltarea EV-urilor și a altor tehnologii de mâine.
“Ne vom strădui să generăm o structură de afaceri care să genereze profituri chiar și în era EV”, a declarat Mibe. Obiectivul este un randament al vânzărilor de 7% pe termen scurt și mai mare de atât începând cu 2030.
“Credem că este important să reinvestim în mod agresiv fluxul de numerar liber din afacerea noastră cu combustie internă, inclusiv hibrizi, în domenii legate de competitivitatea noastră în viitoarea electrificare.”
Anul 2025, acesta este momentul în care Honda lansează în America de Nord platforma sa internă dedicată masinilor electrice pentru vehiculele electrice de dimensiuni medii și mari. În China, Honda a prezentat patru noi modele EV la salonul de la Shanghai și a declarat că va renunța treptat la mașinile pe benzină până în 2027, urmând ca până în 2035 să ofere doar EV-uri în această țară.
În plus, începând cu anul model 2026, viitoarele EV-uri Honda vor fi echipate și cu un nou software de operare auto pe care Honda îl dezvoltă intern.
Software-ul va permite o nouă interfață de utilizare pentru șoferi și pasageri.
Obiectivul este oferirea de noi servicii și aplicații software care pot aduce noi venituri.
“Modelul de afaceri în sine este total diferit de ceea ce avem în prezent”, a spus Mibe.
În trecut, producătorii de automobile făceau bani în principal din vânzarea unică a hardware-ului; volumul era rege. Pe viitor, Honda va continua să vândă servicii pe toată durata de viață a vehiculului. Volumul singur nu va garanta succesul; trebuie oferite servicii suplimentare pe termen lung.
“Trebuie să ne gândim la valoarea pe termen lung și să dezvoltăm acest lucru în afacerea noastră”, a declarat Aoyama.
Pentru a alimenta tot acest software, Honda a încheiat, de asemenea, un parteneriat cu Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. sau TSMC, cel mai mare producător de microcipuri din lume.
Acest lucru va contribui la garantarea unei aprovizionări constante de cipuri pe termen mediu și lung, ajutând la evitarea unor penurii precum cea care a afectat producția de automobile din întreaga industrie în ultimii doi ani, a declarat Mibe.
Baterii și nu numai
Un element esențial pentru acest impuls este reprezentat de o serie de baterii de ultimă generație aflate în curs de dezvoltare. În a doua jumătate a deceniului, Honda intenționează să aducă pe piață trei noi tipuri de baterii:
o baterie de ultimă generație cu litiu-ion lichid.
O baterie cu stare semi-solidă
O baterie cu stare complet solidă
Tehnologia bateriei litiu-ion de ultimă generație este în curs de dezvoltare împreună cu producătorul japonez de baterii GS Yuasa. Aceasta va avea o capacitate și un randament mai mare decât bateriile actuale.
Cele două varietăți cu stare solidă vor oferi îmbunătățiri suplimentare în ceea ce privește siguranța și performanța.
Bateriile semisolide sunt în curs de dezvoltare împreună cu o companie din Boston, SES Holdings. Cele complet solide sunt dezvoltate în cadrul companiei Honda.
Honda începe anul viitor o linie de demonstrație pentru aceste baterii la o fabrică din Tochigi, la nord de Tokyo.
“Cel mai important factor în electrificare este competitivitatea bateriilor”, a declarat Mibe.
În ceea ce privește fabricile, Honda va avea nevoie, de asemenea, de noi uzine dedicate vehiculelor electrice până la sfârșitul deceniului.
În SUA, de exemplu, Honda poziționează o serie de fabrici în Ohio ca centru local de producție de EV-uri. Dar aceste operațiuni valorifică instalațiile existente.
Privind în perspectivă, Mibe a declarat că Honda are nevoie de fabrici specializate pentru EV orientate către noile sale platforme EV și către noi modalități mai eficiente de fabricare a EV-urilor. Așteptați-vă la acestea în momentul în care volumele se vor apropia de 2 milioane de vehicule în 2030. Ingineria de producție se face în Japonia, dar noile fabrici vor fi înființate în diferite regiuni, sincronizate cu cadența lansărilor noilor modele EV.
“Va fi total diferit de o linie de producție auto convențională”, a declarat Mibe.
Honda a declarat anul trecut că va investi 37,32 miliarde de dolari în următorii 10 ani în electrificare, în timp ce va lansa 30 de vehicule complet electrice la nivel global și va construi o capacitate de producție pentru 2 milioane de EV-uri anual până în 2030.
Cele 2 milioane de vehicule EV și vehicule cu pile de combustie pe care Honda va fi pregătită să le producă în 2030 reprezintă aproximativ 40% din planul său de producție globală de 5 milioane de vehicule în acel an.
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Superb articolul. Știu că la un moment dat s-au retras din f1 pentru a se focusa pe dezvoltarea mașinilor hibrid. După care și-au dat seama că pot să o facă mult mai bine in f1 și au revenit. Oricum sunt de părere că ne grăbim cu electrificarea pentru că nu am văzut nimic legat de “renovări” pentru a putea susține infrastructura electrica atât de multe mașini electrice.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!