
Cei de la AutoForecast Solutions atrag atenția că, deja la sfârșitul anului, lipsa microcipurilor nu mai afectează piața auto într-un mod atât de negativ; tot ei spun că în cursul anului viitor, 2023, va fi momentul în care vom începe să vedem, cu adevărat, sfârșitul penuriei de semiconductori. Iar acest lucru va duce, așa cum cu siguranță v-ați imaginat, la scăderea prețurilor la mașinile noi.
Trebuie să adăugăm la aceasta faptul că producătorii vor putea reveni la ritmul lor obișnuit de producție, cererea va scădea ușor, deoarece ratele dobânzilor la creditele pentru achiziționarea de mașini noi sunt în creștere. Așadar, există doi factori cheie care, da sau nu, vor forța o reajustare a sectorului auto în favoarea celor care sunt interesați să cumpere o mașină nouă. În acest moment se poate asigura, aproape cu certitudine absolută, că foarte curând prețurile mașinilor noi vor scădea.
Cu toate acestea, pe lângă faptul că producătorii de cipuri au crescut producția, a scăzut și cererea de produse tehnologice, care în ultimii ani au primit comenzi prioritare.
Așadar, trebuie să luați în considerare faptul că sectorul tehnologic eliberează o mulțime de semiconductori în același timp în care producătorii își măresc oferta. Cererea de credite pentru achiziționarea de mașini noi va scadea. Acești diferiți factori au făcut ca diferite personalități din sectorul auto să anunțe că în 2023 prețurile mașinilor noi vor scădea.
De asemenea, faptul că mărcile chinezești încep să câștige greutate în Europa va schimba foarte mult situația sectorului. Aceste noi mărci chinezești încep să aducă produse competitive și mai ieftine decât cele oferite de producătorii europeni tradiționali. O bună dovadă în acest sens este MG, de exemplu cu recentul MG 4. O mașină care oferă același lucru ca un Volkswagen ID.3, dar este mult mai ieftină.
Iar pentru același an 2023 despre care am vorbit, există deja mai mulți producători tradiționali care au pregătit câteva mașini electrice noi și ieftine. Totuși, cel care are cele mai mari așteptări, în acest moment, este BYD Seagull. De ce? Foarte simplu, pentru că promite să fie o mașină electrică mică din segmentul B la un preț aproximativ de doar 8.000 de euro. Evoluția crizei microcipurilor și concurența chinezilor în Europa vor duce, fără îndoială, la o scădere semnificativă a prețurilor foarte curând. Iar odată cu aceasta, piața mașinilor second-hand se va destinde și ea și va începe să ne ofere prețuri mai mici decât cele actuale.
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!