
Jogger full-hybrid va utiliza sistemul hibrid E-Tech al Grupului Renault, care se bazează pe un motor pe benzină de 1,6 litri cu 4 cilindri de 90 CP și două motoare electrice care produc în total 50 CP. O baterie de 1,2 kilowați-oră este instalată sub bancheta din spate.
Prețul de bază va fi de 24.600 de euro (26.140 de dolari) în Franța, ceea ce face din Jogger hibrid cel mai scump model Dacia. Modelele non-hibride pornesc de la 16.990 de euro în Franța. Livrările sunt programate pentru luna martie, a declarat Dacia în această săptămână.
Modelul hibrid, denumit Jogger Hybrid 140, are emisii începând de la 108 grame pe km de CO2, față de 118-130 g/km pentru modelele Jogger non-hibride. Dacia spune că versiunea hibridă poate parcurge 900 km cu un singur plin de benzină în ciclul mixt WLTP.
În conformitate cu strategia Dacia de a utiliza tehnologii dovedite ale Alianței Renault-Nissan, Jogger va folosi sistemul hibrid E-Tech la patru ani după ce acesta a apărut pentru prima dată pe Renault Clio în 2019. Acesta este disponibil în configurație similară pe SUV-ul mic Renault Captur și pe crossoverul compact Arkana.
Cel mai recent sistem E-Tech, cu un motor pe benzină mai mic și un motor electric și o baterie mai mari, care oferă emisii mai mici de CO2, debutează pe SUV-ul compact Renault Austral.
Jogger, care a fost lansat în martie anul trecut, a fost un succes pentru Dacia, care încearcă să avanseze ușor în gamă, păstrând în același timp prețuri cu mii de euro mai mici decât cele ale concurenței.
Dacia a declarat că a primit 83.000 de comenzi pentru Jogger, construit în România, cu 51.000 de livrări. Aproximativ două treimi din comenzi sunt pentru cel mai înalt nivel de echipare, spune Dacia, iar 55% dintre cumpărători aleg modelul cu șapte locuri (cinci locuri sunt standard).
Aproximativ două treimi dintre clienții Jogger optează pentru un model dual-fuel GPL cu 100 CP, prețurile GPL în Europa fiind cu aproximativ 50 la sută mai mici pe litru decât cele ale benzinei fără plumb.
Printre crossoverurile/SUV-urile compacte cu opțiuni full-hybrid se numără două modele Renault: Arkana, un crossover fastback care pornește de la 31.800 de euro în Franța, și Austral hybrid, la 39.900. Hibridul Qashqai de la Nissan, care folosește sistemul E-Power, diferit de cel de la Renault, pornește de la 31.300 de euro. Toyota are două modele hibride în acest segment: Crossoverul C-HR începe de la 32.750 de euro în Franța, în timp ce modelul mai mare RAV-4 începe de la 44.500 de euro.
Segmentul a fost condus în prima jumătate a anului de Hyundai Tucson, cu 78.160 de vânzări până în iulie.
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!