Găsește review-ul corect

Kia va începe producția de vehicule electrice în Europa încă din 2025
Kia va începe producția de vehicule electrice în Europa încă din 2025

Kia va începe producția de vehicule electrice în Europa încă din 2025

noiembrie 2, 2022
0 Comentarii

Kia își va extinde gama de modele full-electric cu un crossover de mici dimensiuni care va fi lansat în 2024, precum și cu un hatchback compact din 2025, care ar fi primul EV al mărcii sud-coreene asamblat în Europa.

Cele două mașini au fost dezvăluite ca parte a strategiei revizuite a Kia pentru 2030 privind vehiculele electrice, în cadrul căreia va lansa cel puțin două vehicule complet electrice pe an începând cu 2023, au declarat săptămâna trecută directorii Kia Italia în cadrul unui eveniment organizat aici.

Directorul general global al Kia, Ho Sung Song, a anunțat noua foaie de parcurs a modelelor în luna martie, în cadrul unei zile a investitorilor. Până în 2027, Kia va avea 14 EV-uri în gama sa globală. În prezent, vinde trei în Europa: crossoverele mici Soul și Niro și crossoverul de dimensiuni medii EV6.

Planul EV anterior al mărcii prevedea o gamă de 11 modele până în 2026. În cadrul planului extins, Kia va adăuga două pick-up-uri electrice, inclusiv unul pentru piețele emergente și un model de bază.

Acestea sunt câteva dintre elementele cheie ale planului revizuit:

2023: SUV-ul mare EV9 va fi lansat în a doua jumătate a anului. Acesta a fost deja prezentat sub formă de concept. EV9 va fi vândut în Europa și va avea un pachet de baterii de 100 de kilowați, cu o autonomie de peste 540 km (335 mile);

2024: Un crossover mic fără nume;

2025: Un crossover de mărimea unui minicar, care ar putea fi fabricat în India. La evenimentul pentru investitori din martie, Kia a declarat că India va deveni o bază de producție pentru vehiculele electrice „în jurul anului 2025” pentru „segmentele A+ până la C” (de la minicar la compact). Tot în 2025, va fi lansat un SUV compact mai mare, cu o lungime de 4,6 metri.

În jurul anului 2025: Hatchback de dimensiuni compacte asamblat în Europa. Cu o lungime de 4,4 metri, mașina ar urma să fie similară cu actualul hatchback Ceed, care este construit la uzina Zilina din Slovacia. Ceed și variantele sale (ProCeed și XCeed) sunt disponibile ca hibride plug-in.

Până în 2027: Sedan fastback de dimensiuni medii.

Dată nespecificată: Vor fi lansate două vehicule „pick-up/comerciale”.
Giuseppe Bitti, directorul operațional al Kia Italia, a declarat la evenimentul de la Milano că planul este încă supus aprobării finale și că „datele pot varia în funcție de condițiile de piață”.

1,2 milioane de vehicule electrice până în 2030

Conform foii de parcurs pentru electrificarea în 2030, prezentată în martie, Kia își propune să crească vânzările anuale ale tuturor modelelor la 4 milioane până în 2030, de la 3,15 milioane în 2022. Vânzările de mașini complet electrice ar trebui să crească la 1,2 milioane până la acea dată, de la 160.000 în 2022 și 807.000 în 2026. Hibrizii plug-in ar urma să reprezinte 800.000 de unități până în 2030.

Vânzările de vehicule electrice ale Kia în Europa ar trebui să crească de la 65.000 în 2022 la 309.000 în 2026 și 400.000 în 2030. Ponderea modelelor electrice în Europa va crește de la 13% în 2021 la 51% în 2026 și la 63% în 2030. UE a impus ca numai mașinile cu emisii zero să poată fi vândute în bloc după 2035.

Potrivit planului, producția de modele complet electrice va începe în China anul viitor, în SUA în 2024, iar în Europa și India până în 2025.

În Europa, vehiculele electrice de dimensiuni mici și medii vor fi produse începând cu 2025. În Statele Unite, unde SUV-urile și pickup-urile de dimensiuni medii sunt populare, versiunile electrice ale acestor modele vor fi produse începând cu 2024. În China, Kia plănuiește să introducă EV-uri de dimensiuni medii în 2023, iar modelele EV entry-level și medii vor fi construite în India începând cu 2025.

Mărcile asiatice, low-cost și cele axate pe vehicule electrice și-au crescut cel mai mult cotele de piață în ultimii cinci ani.

 

 

Kia a câștigat a doua cea mai mare cotă de piață din Europa din 2017, fiind urmată doar de Toyota, cu o creștere de două puncte procentuale pentru o cotă de 5%. Kia și brandul frate Hyundai au făcut o treabă mai bună decât rivalii în asigurarea semiconductoarelor și a altor componente, au spus analiștii, iar ofertele lor EV au fost extrem de competitive.

Niro a fost EV-ul nr. 5 la vânzări în Europa până în septembrie, cu 30.768 de unități vândute (-10% față de 2021), potrivit Dataforce; EV6, care este susținut de platforma complet electrică E-GMP a grupului Hyundai, a fost un succes cu 22.267 de vânzări până în septembrie, după ce a fost lansat la sfârșitul anului 2021.

articol preluat din autonews.com

 

Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Categorii

Articole Recente

Despre noi

Vlad Micşunescu
Blog Editor

Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!

KIA EV9

KIA EV9

Beatrice
august 30, 2024
    Kia EV9 – SUV-ul Electric de Dimensiuni Mari cu Tehnologie Avansată 1. Specificații tehnice și performanțe...
Maşinicorecte.ro este cea mai mare platforma online de prezentări auto/review-uri din Romania.
masinicorecte.ro© 2022. All rights reserved.