Mașinile electrice chinezești au sosit într-un moment cheie în Europa. În timp ce industria europeană urmărește obținerea unor marje de profit mai mari per mașină, ceea ce face ca prețul final al vehiculelor să fie mai scump, producătorii chinezi caută volume și prețuri mai ajustate. În acest context, modele precum BYD Dolphin au potențialul de a cuceri publicul european. Acum am aflat prețul său în China și adevărul este că are un raport atractiv între preț și performanță.
BYD Dolphin 2023 este un vehicul utilitar electric care măsoară 4,07 metri în lungime, 1,77 metri în lățime și 1,57 metri în înălțime, cu un ampatament de 2,70 metri. Este aproape identic ca dimensiuni cu Opel Corsa-e (4,06 m), Peugeot e-208 (4,05 m) și Renault ZOE (4,09 m). Prin urmare, BYD Dolphin este un rival direct al acestor trei modele europene.
Cu toate acestea, Dolphin s-ar putea poziționa pe piața europeană cu un preț mult mai atractiv. Compania a anunțat prețul modelului BYD Dolphin pentru piața chineză: de la 15.750 de euro pentru versiunea de baza și 18.450 de euro pentru cea mai puternică versiune, conform cursului valutar actual.
Construit pe platforma electrică BYD ‘s 3.0, Dolphin va fi oferit cu două grupuri motopropulsoare diferite, ambele alimentate de aceeași baterie. Este vorba de o baterie BYD Blade, cu celule de litiu-ferrofosfat (LFP) și o capacitate de 44,9 kWh. Bateria suportă încărcarea rapidă în curent continuu la o putere maximă de 60 kW.
Cele două versiuni ale modelului BYD Dolphin 2023 sunt echipate cu un motor sincron frontal cu magnet permanent și vor exista două niveluri de putere. Versiunea de baza are 70 kW, și un cuplu de 180 Nm și omologhează o autonomie de 420 de kilometri în ciclul CLTC. Omologarea în ciclul european WLTP nu este încă cunoscută, deși ar putea depăși 350 de kilometri. Face 0-100 km/h în 10,9 secunde.
Cea mai puternică versiune oferă o putere de 130 kW (177 CP) și un cuplu motor de 290 Nm și reușește să facă 0-100 km/h în 7,5 secunde. Puterea mai mare a acestei versiuni o face să piardă din autonomie între încărcări: această versiune certifică o autonomie de 401 kilometri.
Dolphin vine cu un ecran tactil de 12,8 inci pentru sistemul de infotainment, un instrumentar de bord digital cu ecran de 5 inci, scaune față încălzite (reglabile electric pe scaunul pasagerului), senzori de parcare și o cotieră centrală spate cu suport de pahare inclus. Toate acestea cu un design interior foarte modern și culori vii.
Deși nu există încă o confirmare oficială din partea BYD, Dolphin este așteptat să ajungă în Europa pe parcursul anului 2023. Atunci când o va face, prețul său va crește, de asemenea, în comparație cu piața chineză.
Chiar și așa, prețul său va continua să fie foarte ajustat pentru ceea ce oferă acest vehicul. Ținând cont de prețul lui BYD Atto 3, un SUV electric compact care este deja vândut în Europa, pentru Dolphin se poate aștepta un preț de aproximativ 25.000 de euro sau chiar mai puțin, fără a include eventualele ajutoare.
Un alt aspect de luat în calcul va fi autonomia oficială: ciclul european WLTP este mai exigent decât cel chinezesc CLTC, astfel că autonomia WLTP a lui BYD Dolphin va scădea față de cei 420 de kilometri anunțați pe piața chineză. În orice caz, există motive să fim optimiști: primele teste de autonomie ale modelului BYD Atto 3 au arătat că tehnologia BYD este foarte eficientă.
articol preluat din https://www.latestcarnews.net/
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!