În prezent, Mazda are o singură mașină electrică în gamă, crossoverul MX-30. Până acum, marca japoneză a fost reticentă în a paria pe acest tip de vehicule, prevăzând că până la sfârșitul deceniului acestea vor reprezenta abia 25% din vânzările sale globale. Evoluția rapidă a pieței l-a făcut însă să se răzgândească.
Recent, compania a anunțat lansarea unui plan ambițios de investiții pentru a-și spori producția de mașini electrice. În total, Mazda va aloca 10,3 miliarde de euro pentru electrificarea gamei sale, ceea ce îi va permite să își ridice obiectivul de vânzări BEV la 40% până în 2030.
La începutul anului, firma din Hiroshima a confirmat că, până în 2025, va lansa trei noi modele electrice. Acesta a fost tocmai anul ales pentru prezentarea noii arhitecturi Skyactiv EV Scalable Architecture, o platformă dezvoltată special pentru automobilele electrice care se va caracteriza prin enorma sa flexibilitate.
În paralel cu Skyactiv EV Scalable Architecture, Mazda va avea, de asemenea, o platformă specifică pentru hibrizi și hibrizi plug-in ( Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture ); În plus, lucrează la o nouă gamă de motoare pe benzină și diesel cu șase cilindri, pe 24 (modele mici) și 48 de volți (modele mari), sisteme mild-hybrid și un range extender care utilizează un motor rotativ.
Următoarea Mazda 3 ar putea debuta cu platforma Skyactiv EV Scalable Architecture
Platforma Skyactiv EV Scalable Architecture ar putea debuta odată cu viitoarea Mazda 3, întrucât The Drive tocmai a publicat o serie de brevete care arată că firma lucrează la o berlină electrică de dimensiuni compacte. În imagini, se poate observa doar că noul vehicul va fi un sedan cu patru uși.

Brevetul indică faptul că pachetul de baterii va fi suficient de performant pentru a oferi o autonomie rezonabilă. Mazda intenționează să utilizeze atât celule convenționale litiu-ion, cât și celule cu electrolit solid, o tehnologie care va fi probabil furnizată de partenerul Toyota.
Documentele mai specifică faptul că motorul electric poate fi plasat pe puntea față, pe puntea spate sau pe ambele, dacă sunt folosite două unități. Prin urmare, Mazda va putea avea tracțiune electrică față, spate sau integrală. Deocamdată, totul indică faptul că Skyactiv EV Scalable Architecture va fi folosită doar pe modelele mici și mijlocii.
articol preluat din https://www.autonews.com/