Compania pregătește entitatea de vehicule electrice și software pentru o potențială ofertă publică inițială pe bursa Euronext Paris în cursul anului viitor, a declarat persoana, care a cerut să nu fie identificată deoarece informațiile sunt private și planurile ar putea fi încă modificate.
Divizarea entității, denumită Ampere, face parte dintr-o revizuire pe care directorul general Luca de Meo o va prezenta investitorilor săptămâna viitoare. Separarea activității EV de operațiunile tradiționale cu motoare cu combustie ale Renault vine în contextul în care producătorul lui Zoe și Clio încearcă să navigheze o tranziție dificilă către EV-uri, în timp ce o posibilă recesiune se profilează în Europa.
Renault va informa investitorii cu privire la planurile sale de modernizare, care sunt încă în curs de finalizare.
Un purtător de cuvânt a refuzat să comenteze.
Divizarea Ampere a fost în centrul discuțiilor dintre Renault și partenerul japonez Nissan, în timp ce cele două companii încearcă să remodeleze o alianță veche de două decenii.
Nissan ar putea investi între 500 și 750 de milioane de dolari pentru o participație de aproximativ 15% în Ampere, dar acordul depinde de o înțelegere mai amplă prin care Renault și-ar reduce propria participație de 43% în Nissan la aproximativ 15% în timp, pentru a reechilibra alianța, au declarat persoane familiare cu situația.
O valoare mai mare?
Negocierile sunt în curs de desfășurare, iar evaluarea Ampere a fost unul dintre punctele nevralgice ale discuțiilor cu Nissan, care s-au lovit și de probleme legate de proprietatea intelectuală. Renault valorează în prezent 9 miliarde de euro și ar putea fi dificil pentru producătorul auto să obțină o evaluare pentru Ampere care să fie mai mare decât propria capitalizare de piață.
Oferta publică inițială va fi supusă condițiilor de piață, a declarat persoana familiarizată cu situația. Turbulențele recente ale prețurilor acțiunilor au pus un obstacol în calea noilor oferte.
De Meo va oferi, de asemenea, săptămâna viitoare, detalii despre afacerea tradițională a Renault cu motoare cu combustie, denumită Horse, care, de asemenea, este în curs de separare. Renault ar putea anunța un acord cu compania chineză Zheijiang Geely Holding pentru o participație de 50-50 la Horse până când alți investitori vor face investiții suplimentare, au declarat două persoane familiarizate cu discuțiile.
Ampere va avea sediul în Franța și va angaja aproximativ 10.000 de persoane. Entitatea Horse cu Geely va avea sediul în afara Franței și va avea, de asemenea, un personal de aproximativ 10.000 de persoane.
Guvernul francez, care deține 15% din Renault, a fost informat în detaliu despre aceste planuri, a declarat o persoană.
Separarea celor două afaceri va duce probabil la “o mai bună alocare a capitalului și, în cele din urmă, la îmbunătățirea randamentului acționarilor”, a scris analistul Stifel Pierre-Yves Quemener într-o notă din această lună.
sursa: Bloomberg
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!