Aceasta din urmă se va baza pe o familie formată din șase membri, doi în segmentul B și patru în segmentul C. Renault lucrează deja la a doua generație a lui Megane E-TECH, care va sosi în 2027 cu o nouă platformă (probabil o evoluție a actualei CMF-EV). În plus, compania a dezghețat și proiectul HCC, un SUV de mari dimensiuni care a fost abandonat în favoarea proiectului mai mic HCB (Scenic E-TECH).
Noul urmaș al familiei Renault va fi lansat în 2027, fiind însărcinat să încununeze oferta constructorului. Acesta va debuta cu un motor sincron de 272 CP (200 kW) dezvoltat împreună cu Valeo. Această unitate va fi mai compactă și mai ușoară; În plus, va fi lipsită de pământuri rare. Gilles le Borgne, șeful departamentului de inginerie al Groupe Renault, a confirmat că modelul va avea un sistem de 800 de volți.
Cu toate acestea, cea mai mare noutate va fi integrarea unei arhitecturi electronice dezvoltate împreună cu Qualcomm, care va pune la dispoziție platforma sa Snapdragon Digital Chassis. Sistemul său de operare se va baza pe Android Automotive OS (Google). Întrucât va fi un vehicul definit prin software, acesta va oferi numeroase servicii și actualizări.
Renault va colabora îndeaproape cu Qualcomm și Google
Toate aceste tehnologii vor apărea și pe următorul Megane E-TECH, precum și pe restul mașinilor electrice pe care Renault le va lansa în 2027 în segmentul C. Putem presupune că al treilea membru al acestei oferte va fi Scenic E-TECH de generația a doua, care ar putea vedea lumina zilei în 2029.
Nu este încă foarte clar ce va fi al patrulea, deși, ghidați de strategia urmată cu familia Austral, ne putem aștepta ca acesta să fie un SUV “coupé”. În timp ce SUV-ul full-size ar putea relua numele Espace, “coupé-ul” s-ar numi Avantime. O altă posibilitate este ca acesta să fie o berlină, însă sunt puține șanse ca Renault să mai mizeze pe acest format pe termen mediu.
Scenic, Espace și Avantime vor avea o dezvoltare comună, deoarece al doilea va fi o variantă alungită a primului, în timp ce al treilea va fi prezentat ca un derivat “coupé” al celui de-al doilea. În ciuda acestui fapt, toate vor avea o estetică diferită. Pe de altă parte, ele vor împărți platforma cu următorul Megane. La rândul lor, propunerile din segmentul B vor rămâne fidele platformei CMF-BEV.
sursa: largus
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!