Deși s-au certat în privința politicilor de apărare și energetice, Parisul și Berlinul sunt de acord că Uniunea Europeană trebuie să facă mai mult pentru a promova industriile naționale, au declarat oficiali din ambele capitale.
Într-un interviu acordat miercuri televiziunii France 2, după întâlnirea cu Scholz la Paris, Macron a declarat că cei doi lideri converg asupra ideii de a se asigura că subvențiile UE pentru automobile sunt folosite pentru vehicule fabricate în Europa.
Acest lucru ar putea contribui la atenuarea efectelor Legii americane de reducere a inflației, care, printre alte prevederi, oferă subvenții pentru mașinile electrice fabricate în America de Nord.
“Aveți China și SUA care își protejează industria, dar Europa rămâne deschisă tuturor vânturilor, trebuie să ne schimbăm”, a declarat Macron la France 2. “Franța și Germania trebuie să rămână împreună, pentru că am fost prea deschiși, pentru că mulți dintre producătorii noștri de automobile vindeau mult în China și nu au vrut să închidă lucrurile”.
În 2017, Macron a făcut presiuni pentru ceea ce el a numit “Buy European Act” pentru achizițiile publice, care s-ar aplica companiilor care au mai mult de jumătate din producție în bloc.
Dar a fost nevoit să renunțe la această idee în fața opoziției de la Bruxelles.
Germania s-a opus, de asemenea, planului, invocând consecințele asupra comerțului cu China și SUA, în special pentru producătorii auto Volkswagen Group, Mercedes-Benz și BMW.
De atunci, însă, pandemia COVID a scos la iveală dependența Europei de lanțurile de aprovizionare din străinătate, iar UE a relaxat efectiv unele dintre normele sale privind ajutoarele de stat, ceea ce sugerează că noile inițiative de a proteja companiile de concurență ar putea găsi sprijin la Bruxelles.
Cu toate acestea, reluarea ideii “Cumpărați european acum pentru vehiculele electrice” s-ar putea dovedi complicată, chiar și cu Germania la bord.
Acordurile de liber schimb ar putea fi renegociate, iar măsura ar putea intra în contradicție cu normele UE existente sau cu acordurile Organizației Mondiale a Comerțului.
articol preluat din autonews.com
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!