
Producătorul a abordat întotdeauna producția cu o obsesie pentru reducerea complexității, viteza de asamblare și, mai ales, reducerea costurilor. Rezultatul acestor eforturi permite Tesla să înregistreze profituri mai bune decât alți producători auto, precum Toyota, în special.
Potrivit datelor furnizate de media Reuters, publicate la 28 noiembrie 2022, Tesla obține în prezent un profit net de aproape 8 ori mai mare decât Toyota pentru fiecare vehicul vândut. Este vorba de un profit de 9.754 de dolari pe care Tesla îl obține din vânzarea unui singur model, față de 1.273 de dolari pentru Toyota.
Dar situația se va îmbunătăți probabil pentru Tesla. Deși Toyota a anunțat că dorește să își reînnoiască complet strategia de marketing pentru automobilele electrice – care include o revizuire completă a sectorului de producție – Tesla este pe punctul de a aduce mai multe îmbunătățiri software și fizice pentru Model 3, mărindu-și în același timp marja de profit pe parcurs. Este important să clarificăm că Tesla nu este un producător care face de obicei acest tip de actualizare. Mai degrabă, este cunoscut pentru faptul că acordă prioritate actualizărilor de la distanță. Acesta modifică foarte puțin estetica și aspectul fizic al vehiculelor sale de-a lungul timpului. În afară de noua baterie LFP din 2022, Model 3 a rămas fizic neschimbat timp de 5 ani.
Pentru a ajuta vânzările
Tesla construiește acum Model 3 folosind noi procese de asamblare, cum ar fi, de exemplu, Gigapress. Prin urmare, producătorul caută să reducă și mai mult costurile și, astfel, să crească profitabilitatea. De asemenea, se urmărește să dea un al doilea suflu vânzărilor Model 3. Ar fi vorba de proiectul Highland al Tesla, care are ca scop reducerea la minimum a complexității producției.
„Uneori ne dădeam seama că anumite piese erau inutile. Acestea fuseseră adăugate la construcția vehiculului ca măsură de precauție sau din greșeală. Am ajuns să eliminăm un număr bun de piese care pur și simplu nu aveau nicio utilitate”, a explicat Elon Musk în timpul unei conferințe pentru firma de investiții Baron Funds.
Reamintim, totuși, că Model 3 se confruntă cu o scădere a vânzărilor în special în China. În primele 10 luni ale anului 2022, Tesla a înregistrat o scădere de 9% a vânzărilor în această țară. În China, Model 3 este acum detronat de sedanurile electrice BYD Qin și Han.
O nouă concurență începe să se contureze si pentru Tesla, în special grupul Hyundai cu trio-ul IONIQ 5 / EV6 / GV60, sau chiar BMW și Polestar cu Polestar 2 și BMW i4 … . Prin urmare, Tesla va încerca, prin actualizarea sa intermediară, să seducă din nou consumatorii.
De la această actualizare, ne-am putea aștepta la o ușoară modificare a designului, mai exact a părților din față și din spate. Ar putea fi adăugate jante noi și noi culori de caroserie, în timp ce ar putea fi observată o îmbunătățire a calității construcției. Habitaclul, dotările, tehnologia de la bord și chiar și grupul motopropulsor ar putea fi revizuite, la fel ca și gama de versiuni și gama de prețuri.
Cu toate acestea, ar trebui să avem răbdare până la sosirea acestei actualizări, deoarece Tesla nu intenționează să înceapă producția la giga-fabrica sa din Shanghai, China, până în al treilea trimestru al anului 2023. Rețineți, totuși, că noul Model 3 va fi construit, de asemenea, la uzina din Fremont, California, dar Tesla ar aștepta unele confirmări din partea furnizorilor săi înainte de a anunța data de începere a producției.
articol din www.latestcarnews.net
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!