
Toyota a prezentat miercuri Prius cu un design mai elegant și mai sportiv și o nouă gamă de sisteme de propulsie mai puternice.
Cea de-a cincea generație a mașinii compacte a fost proiectată ca un hibrid complet și un hibrid plug-in, dar Toyota Europa s-a concentrat pe versiunea plug-in de mare putere.
Prius „a inspirat întotdeauna viitorul altor modele, iar noua generație continuă acest spirit de pionierat”, a declarat Toyota Europe într-un comunicat.
Noul sistem de propulsie hibrid plug-in al lui Prius cuprinde un motor pe benzină de 2,0 litri și un motor electric îmbunătățit care oferă o putere combinată de 223 CP, față de 122 CP în cazul versiunii plug-in actuale.
Autonomia de rulare exclusiv electrică a noii variante plug-in crește cu peste 50%, datorită unei baterii litiu-ion mai mari, de 13,6 kilowați/oră, a precizat Toyota.
Constructorul auto nu a dezvăluit detalii despre autonomia exclusiv electrică. De asemenea, nu a comunicat cifrele privind emisiile de CO2. Actualul Prius plug-in folosește o baterie de 8,8 kWh și are o autonomie de 55 km.
Versiunea plug-in accelerează de la 0 la 100 km/h (62 mph) în 6,7 secunde, față de 11,1 secunde în cazul modelului actual.
„Am vrut să arătăm că putem menține eficiența și să vedem un salt în performanță”, a declarat președintele Toyota, Takeshi Uchiyamada. „Nu trebuie să avem un compromis. Le putem face pe amândouă”
Cea de-a cincea generație Prius intră în producție în decembrie la uzina de asamblare Tsutsumi din Toyota City, unde este construită și versiunea anterioară.
Stilul actualizat, cu tematică de coupe, începe cu partea frontală actualizată, care folosește noul limbaj „hammerhead” văzut la crossoverul bZ4X all-electric.
Mașina este construită pe platforma GA-C de a doua generație a noii arhitecturi globale Toyota (TNGA), despre care Toyota spune că reduce greutatea și crește rigiditatea.
Constructorul auto a obținut un centru de greutate mai jos prin mutarea bateriei sub scaunele din spate.
Silueta aerodinamică a fost obținută parțial prin reducerea înălțimii totale cu 50 mm și prin mutarea vârfului acoperișului spre spate.
Prius adoptă, de asemenea, anvelope cu diametrul mai mare, de până la 19 inci, ceea ce ajută la remedierea aspectului neîndemânatic al predecesorului său cu roți mici.
Ampatamentul a fost alungit cu 50 mm, în timp ce lungimea totală a fost scurtată cu 46 mm, ceea ce, pe baza măsurătorilor mașinii precedente, face ca aceasta să aibă o lungime de 4494 mm. De asemenea, mașina este cu 22 mm mai lată, a precizat Toyota, fără a oferi cifrele complete ale măsurătorilor.
Prius a fost cândva principalul hibrid al Toyota în Europa, dar producătorul auto a retras modelul din Europa în acest an, după ce a vândut doar 2.291 de unități în 2021, potrivit cifrelor furnizate de analiștii de piață Dataforce.
Accentul pe hibrizi al Toyota în regiune s-a mutat pe modele precum Corolla, care a fost al doilea cel mai bine vândut model din segmentul compact din Europa până în septembrie, cu 101.417 unități vândute.
Vânzările globale ale hatchback-ului standard Prius au atins un vârf de 509.380 de vehicule în 2010. Până anul trecut, acestea au scăzut la doar 85.970.
În total, Toyota a vândut peste 4,7 milioane de mașini Prius din 1997, când a fost lansat primul model
La interiorul noului Prius, panoul de bord este dominat de un ecran tactil central de mari dimensiuni, în timp ce șoferul primește majoritatea informațiilor de pe un ecran de 7 inci aflat direct în câmpul vizual.
Toyota va dezvălui mai multe detalii despre mașină la briefingul de presă al forumului Kenshiki al companiei, care va avea loc la Bruxelles la sfârșitul lunii noiembrie.
Vânzările vor începe în Japonia în ianuarie, iar în Europa în primăvară. Toyota nu va vinde noul Prius în Marea Britanie, invocând orientarea pieței către SUV-uri.
articol tradus din autonews.com
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!