
Desigur, poate fi normal ca marile corporații să acumuleze datorii mari, mai ales în sectorul auto în aceste zile. Mai mulți producători au investit recent cu mare tam-tam pentru a se adapta la electrificare.
Totuși, aceste datorii devin problematice atunci când depășesc activele. Un astfel de scenariu plasează o companie la un risc ridicat de faliment dacă ar întâmpina un obstacol financiar, o reducere a profiturilor sale, de exemplu.
Toyota nu se află neapărat într-o situație proastă. Este adevărat că producătorul auto rămâne expus riscului legat de volatilitatea ratelor dobânzilor, dar, potrivit declarației sale financiare pentru 2021/2022, compania dispune încă de active curente în valoare de aproximativ 224 de miliarde de dolari. De asemenea, Toyota rămâne profitabilă. Pentru referință, înregistrează deja un profit cu aproape 600 de milioane de dolari mai mare decât anul trecut. Cu toate acestea, perturbările de pe piață ar putea să o destabilizeze rapid.
Ne gândim, printre altele, la multiplele probleme de aprovizionare cu care se confruntă în prezent întreaga industrie auto, ca să nu mai vorbim de provocările pe care Toyota însăși trebuie să le depășească pe plan intern, cum ar fi cablurile de înaltă tensiune ale hibrizilor RAV4 și Prime sau, mai nou, rechemarea în service a bZ4X/Subaru Solterra, care îi împiedică pe cei doi producători să le comercializeze la datele prevăzute. Pe scurt, Toyota se află într-o situație precară.
Volkswagen urmeaza îndeaproape
Lista celor mai îndatorate 8 companii din 2022 include doar trei producători auto: Toyota (locul 1), Volkswagen (locul 2) și Mercedes-Benz (locul 6). Cu toate acestea, dacă portretul financiar al Mercedes-Benz pare, per ansamblu, a fi în formă bună, situația nu este atât de roz la Volkswagen.
Nu departe de Toyota, Volkswagen este a doua cea mai îndatorată companie din lume, cu o datorie totală de 185 de miliarde de dolari.
Deficitul Volkswagen provine din două locuri: datoriile pe termen lung cauzate de scandalul motoarelor diesel, dar și de o investiție masivă în electrificare. Cealaltă parte a acestei datorii ar proveni din activele acționarilor.
Cu toate acestea, spre deosebire de Toyota, care pare să se adapteze încă prost la electrificare, Volkswagen se află într-o poziție mai bună datorită familiei sale de vehicule ID, care înregistrează deja cifre de vânzări amețitoare, în ciuda unei lipse semnificative de stocuri. Cu toate acestea, Volkswagen este pe roșu, dar a făcut o investiție care ar putea da roade.
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!