Constructorii chinezi de automobile ar trebui să fie supuși acelorași tarife la exportul de mașini în Europa cu care se confruntă mărcile europene atunci când își trimit mașinile în China, a declarat directorul general al Stellantis, Carlos Tavares.
“Foarte simplu, ar trebui să cerem Uniunii Europene să aplice în Europa aceleași condiții pentru producătorii chinezi în care noi, producătorii occidentali, concurăm în China”, a declarat Tavares jurnaliștilor la Salonului Auto de la Paris din această săptămână.
Tavares a declarat că mărcile chinezești trebuie să plătească tarife de 10% pentru a importa mașini în Uniunea Europeană, în timp ce producătorii auto europeni plătesc tarife între 15% și 25% pentru a importa în China mașini construite în Europa.
Mărci chinezești precum BYD, MG, Great Wall și Polestar își stabilesc un punct de sprijin în Europa cu vehiculele lor electrice competitive din punct de vedere al costurilor, construite în China.
Mărcile chinezești reprezintă 5% din piața europeană a vehiculelor electrice, potrivit unui raport publicat luni de grupul de lobby de mediu Transport & Environment.
Tavares a declarat că producătorii chinezi de automobile s-ar putea stabili în Europa vânzându-și mașinile în pierdere în timpul etapelor inițiale ale pătrunderii lor în regiune.
“Piața europeană este larg deschisă pentru chinezi și nu știm dacă strategia lor este să acapareze cota de piață în pierdere și să crească prețul mai târziu”, a spus el.
Tavares a declarat că a abordat această problemă cu președintele francez Emmanuel Macron atunci când acesta s-a întâlnit duminică cu directorii companiilor auto franceze.
“Președintele Macron înțelege acest lucru, dar trebuie să fie un front mai larg [din partea Uniunii Europene] pentru a spune că le urăm bun venit chinezilor în Europa, dar numai dacă concurează cu noi în conformitate cu aceleași reguli”, a spus Tavares.
Macron a reacționat nu doar la dezechilibrul tarifelor dintre Europa și China, ci și la recentele planuri ale SUA de a introduce credite fiscale pentru producătorii de automobile care produc componente pentru vehicule electrice, cum ar fi bateriile, în SUA.
“Americanii cumpără produse americane și urmăresc o strategie foarte agresivă de ajutor de stat. Chinezii își închid piața. Nu putem fi singura zonă, cea mai virtuoasă din punct de vedere climatic”, a declarat Macron pentru ziar.
Orice plan de majorare a tarifelor la importurile chinezești ar putea să nu găsească favoruri în Germania, ai cărei producători auto sunt mult mai înfipți în China și dețin încă o cotă de piață semnificativă.
O majorare a tarifelor ar putea fi văzută ca o mișcare provocatoare în China, unde clienții au demonstrat că reacționează rapid la atacurile percepute prin boicotarea mărcilor străine.
T&E a afirmat în raportul său că mărcile chinezești își sporesc cota de piață în Europa deoarece producătorii auto europeni încetinesc producția de mașini electrice.
“Constructorii auto europeni au frânat oferta de mașini electrice în condițiile în care producătorii auto chinezi și americani aduc rapid noi modele pe piață”, a declarat Julia Poliscanova, director senior la Transport & Environment.
T&E a mai spus că UE trebuie să stimuleze producția locală de vehicule electrice.
“Dacă Europa dorește să mențină competitivitatea industriei sale auto, UE trebuie să introducă o politică industrială puternică pentru a se alinia la sprijinul chinezilor și americanilor pentru EV. Sunt în joc clima și locurile de muncă de pe continent”, a declarat Poliscanova.
sursa: Reuters, Automotive News
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!