Găsește review-ul corect

Vehicule autonome: O țeapa de 75 miliarde de dolari?
Vehicule autonome: O țeapa de 75 miliarde de dolari?

Vehicule autonome: O țeapa de 75 miliarde de dolari?

octombrie 25, 2022
0 Comentarii
Companiile și furnizorii de vehicule autonome au cheltuit în total aproximativ 75 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea tehnologiei de autoconducere, dar nu prea există semne de venituri semnificative din partea serviciilor AV după toate aceste investiții.

Acest lucru a însemnat un dezastru pentru Aurora Innovation, TuSimple Holdings și Embark Technology, ale căror acțiuni s-au prăbușit fiecare cu cel puțin 80% în acest an.

Nu este de mirare că Intel tocmai a redus evaluarea preconizată pentru afacerea sa de conducere autonomă Mobileye la aproximativ 16 miliarde de dolari, o fracțiune din cele peste 50 de miliarde de dolari pe care se pare că le avea în vedere în urmă cu 10 luni.

Cruise, deținută de General Motors, a strâns bani la o evaluare de aproximativ 30 de miliarde de dolari la începutul anului trecut.

În martie, GM a cumpărat SoftBank Vision Fund la un preț care implica o valoare de aproximativ 19 miliarde de dolari.

Iată ce se întâmplă atunci când o nouă tehnologie care se așteaptă de mult timp se întâlnește cu răbdarea scurtă a piețelor publice și cu realitatea dură a creșterii ratelor dobânzilor.

Multe dintre aceste companii au strâns zeci de miliarde de dolari cu mult timp înainte ca tehnologia lor să fie dovedită sau ca afacerile lor să fie aproape de a se auto-susține.

Explozia din ultimul deceniu și prăbușirea din ultima vreme pun sub semnul întrebării dacă mașinile care se conduc singure vor funcționa vreodată.

Anthony Levandowski, unul dintre primii pionieri ai autonomiei de la Google, care a plecat la Uber Technologies și a fost ulterior condamnat pentru furt de secrete comerciale, conduce în prezent un start-up care dezvoltă camioane autonome pentru situri industriale.

Într-un articol de copertă al Businessweek din această lună, el a susținut că situatiile de utilizare mai puțin complexe vor fi calea de urmat în viitorul apropiat.

Adam Jonas de la Morgan Stanley, care în urmă cu șapte ani a atribuit o valoare masivă unui serviciu de mobilitate Tesla, a declarat recent într-o notă că autonomia ar putea fi o propunere pe 10 sau 20 de ani.

Companiile din acest domeniu sunt acum obligate să ia în considerare măsuri drastice. Directorul general al Aurora, Chris Urmson, a trimis în septembrie o notă internă în care a evocat perspectiva reducerii costurilor, a privatizării companiei, a scindării activelor sau chiar a încercării de a vinde compania către Apple sau Microsoft.

Alții au înregistrat schimbări la nivel înalt.

CEO-ul GM, Mary Barra, l-a demis pe omologul de la Cruise, Dan Ammann, la sfârșitul anului trecut. TuSimple l-a înlocuit pe fondatorul și directorul general Cheng Lu în martie, iar consilierul său general James Mullen a demisionat în septembrie.

Waymo, deținută de Alphabet, l-a pierdut luna trecută pe directorul său de produse Dan Chu, care a trecut la 23andMe.

În timp ce directorii și investitorii deopotrivă se îndreaptă în unele cazuri spre ieșire, companiile bine capitalizate din acest spațiu merg înainte pe noi piețe și proiecte.

Cruise plănuiește să reproducă serviciul său de robotaxi din San Francisco în Phoenix și Austin, Texas.

Waymo va începe să ofere curse în Los Angeles și, de asemenea, a transportat bere între Dallas și Houston.

Startup-ul Kodiak Robotics a strâns 30 de milioane de dolari în capital privat în această săptămână și și-a transportat camioanele de marfă 12.875 km din Texas până în Florida.

Deși la volan se afla un șofer de test, omul a cedat robotului 94% din timp, a declarat într-un interviu Don Burnette, CEO și fondator al Kodiak. Compania a început să transporte mobilă pentru Ikea.

L-am întrebat pe Burnette dacă Kodiak va fi gata să renunțe în curând la șoferul de siguranță.

„Suntem destul de aproape”, a spus el. „Se pare că mereu spunem asta. Mai sunt câțiva ani până atunci”.

S-ar putea să dureze chiar mai mult, dar faptul că piața a greșit momentul în care se va realiza autonomia nu înseamnă că nu va funcționa niciodată. Lecția este că o tehnologie atât de radicală precum condusul robotizat a fost întotdeauna mai bine să se afle în incubatoarele unor capitaliști de risc îndrăzneți, nu în portofoliile unor comercianți de acțiuni.

articol publicat in Bloomberg

Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Categorii

Articole Recente

Despre noi

Vlad Micşunescu
Blog Editor

Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!

Maşinicorecte.ro este cea mai mare platforma online de prezentări auto/review-uri din Romania.
masinicorecte.ro© 2022. All rights reserved.