Această nouă mașină electrică va completa gama de SUV-uri electrice Volkswagen, situându-se după dimensiuni între ID.4 și ID.5 (4.584 mm și, respectiv, 4.599 mm), deși se mai precizează că lungimea sa va fi apropiată de cea a lui Tiguan, care este ceva mai lung. mic (4.509 mm).
Acesta va profita de evoluția platformei MEB pe care sunt fabricate mașinile complet electrice ale Grupului Volkswagen. Arhitectura MEB+ va permite creșterea vitezei de încărcare prin admiterea unor puteri mai mari, dar și o autonomie mai mare, după cum a anunțat directorul general al mărcii, Thomas Schaefer.
Platforma MEB+ este o evoluție a arhitecturii MEB, în dezvoltarea căreia grupul german a investit aproape 5,5 milioane de euro. Aceasta admite diferite tipuri de vehicule, dar și baterii de diferite capacități: 55, 62 și 82 kWh, alcătuite din celule NCM 712 (70% nichel, 10% cobalt și 20% mangan). Furnizorul inițial este LG ES, deși Volkswagen a lăsat ușa deschisă și pentru alți producători și pentru alte substanțe chimice mai evoluate.
Bateria noului model va folosi celule standard pe care producătorul însuși le va produce la uzina Schaefer începând cu anul 2025. Deocamdată, nu a fost precizat un calendar care să includă prezentarea oficială a modelului, începerea campaniei de marketing și primele livrări către clienți. Noua platformă va permite o autonomie de până la 700 de kilometri și o îmbunătățire semnificativă a timpilor de reîncărcare, deoarece va admite puteri de 175 și 200 kW în curent continuu.
Pentru a îmbunătăți capacitatea de producție și performanța fabricii din Wolfsburg, Volkswagen va adăuga producția de ID.3, care va începe parțial anul viitor. Producția la capacitate maximă este programată pentru 2024, deși va continua să fie produs și la actuala fabrică Volkswagen din Zwickau, Germania.
Uzina din Wolfsburg are în prezent 60.000 de angajați care încă asamblează modele cu motor termic, precum Golf, Tiguan sau Touran. Producția acestei uzine, în alte vremuri nava amiral a companiei, a intrat pe un trend descendent începând cu anul 2015, când, de la o capacitate de a produce aproximativ 800.000 de vehicule pe an, a scăzut drastic la mai puțin de 400.000 odată cu pandemia de coronavirus.
Volkswagen a confirmat, de asemenea, că avansează cu planurile de a construi nava sa amiral electrică cu funcții avansate de conducere autonomă în cadrul proiectului Trinity, bazat pe platforma software SSP, aflată în curs de dezvoltare. În februarie 2023 va decide dacă va produce modelele Trinity la uzina din Wolfsburg sau va construi o nouă fabrică pentru acestea.
articol din www.latestcarnews.net
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!