
Antlitz, care a vorbit joi într-un interviu acordat Bloomberg TV, a spus că VW va trebui să îmbunătățească productivitatea și să reducă costurile fixe, întrucât producătorul auto nu poate transfera integral către consumatori costurile în creștere ale materiilor prime și energiei.
Deși se așteaptă ca industria să continue să crească, Antlitz a spus că, în opinia sa, aceasta va fi de o singură cifră: „Ne așteptăm la o creștere mică în industrie” pentru 2023, a spus el.
Producătorii de automobile, care se luptă în acest an cu penurii grave de cipuri și cu creșterea costurilor de intrare, mizează pe o atenuare a blocajelor de aprovizionare anul viitor pentru a ajuta la creșterea livrărilor, chiar dacă cererea este în scădere.
Antlitz a declarat că VW are încă un portofoliu de comenzi plin care va susține vânzările până în prima jumătate a anului viitor. Pe măsură ce mai multe mașini vor fi scoase la vânzare, producătorul auto se așteaptă să fie mai greu să transfere costurile crescute din cauza prețurilor mai mari ale inputurilor, a spus Antlitz.
VW se află, de asemenea, sub presiune pentru a schimba direcția în ceea ce privește promovarea vehiculelor electrice, care a fost afectată de disensiuni interne și întârzieri de software care au amânat lansarea unor modele cheie Audi și Porsche.
Directorul general Oliver Blume a reevaluat unele dintre strategiile stabilite de predecesorul său, Herbert Diess, care a impulsionat proiectele cu o viteză ambițioasă în încercarea de a recupera decalajul față de Tesla.
Printre cele mai urgente sarcini se numără remedierea problemelor din cadrul unității sale de software Cariad, unde problemele au determinat VW să amâne cu cel puțin doi ani proiectul cheie al mașinii electrice Trinity.
Blume urmează să prezinte, în cursul zilei de joi, consiliului de supraveghere o actualizare a stadiului planurilor sale.
Viteza cu care unitatea Cariad a VW poate dezvolta diferite platforme software va determina ce vehicule electrice pot fi construite în ce fabrici, au declarat persoane familiare cu acest subiect.
Antlitz a declarat că Cariad este în continuare o parte integrantă a strategiei VW. El a adăugat că unul dintre cele mai dificile obstacole financiare pentru producătorul auto este afacerea sa cu baterii, cu o sumă mare de investiții inițiale.
Denumită PowerCo, această divizie va cuprinde șase fabrici numai în Europa și ar putea fi următorul domeniu în care VW ar putea căuta finanțare externă.
La fel ca și alți producători auto, inclusiv Tesla și Mercedes-Benz, VW se confruntă cu o înrăutățire a perspectivelor în China, cea mai mare piață de vehicule electrice din lume.
Luna trecută, VW și-a redus obiectivul de vânzări în această țară cu aproximativ 14%, în timp ce Mercedes a redus prețurile, iar Tesla a oprit producția modelului Y în Shanghai.
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!