De data aceasta un exemplar prefacelift 730i din 1989( ca am avut si un 730i facelift cu V8 3 litri) cu M30 de 3 litri, cel mai longeviv motor BMW, poreclit Big Six sau Senior Six, aflat vreo 40 de ani in producție, derivat din 4 cilindri M10.
Alaturi de el au fost dezvoltate M20 cu 6 cilindri de capacitate mai mică și cele M88 si S38 care echipau versiunile sportive de seria 5 si 6.
BMW E32 este a doua generație a automobilelor de lux BMW Seria 7 și a fost produsă din 1986 până în 1994. A înlocuit modelul E23 și a fost inițial disponibil cu propulsoare cu șase cilindri în linie sau V12. În 1992, au devenit disponibile motoare V8. Încă de la începuturile sale, BMW E32 a fost printre cele mai avansate din punct de vedere tehnologic serii de automobile de la vremea sa.
E32 a introdus numeroase caracteristici, printre care suspensia activă, controlul tracțiunii, două ampatamente disponibile (i și iL) și climatizare pe două zone. BMW E32 750i a fost primul automobil care a aderat la “gentlemen’s agreement” între producătorii germani, limitând viteza maximă la 250 km/h
Alte caracteristici ale autoturismelor introduse odată cu E32 au inclus: faruri cu lentile de proiector (1986); geamuri cu geamuri duble (1991); faruri HID (Xenon) (1991).
E32 a introdus primul motor V8 de la BMW, de la BMW 501/502 produs ultima dată în 1962, și primul motor V12, care a fost, de asemenea, primul motor V12 din Germania postbelică pentru un vehicul de pasageri.
În 1994, E32 a fost înlocuit de E38; o evoluție clară a lui E32.
Abonează-te la newsletter-ul nostru și rămâi la curent cu cele mai recente articole scrise de echipa masinicorecte.ro.
Nu suntem cameramani profesionisti, dar am facut cel mai tare canal auto romanesc de pe youtube. Nu suntem jurnalisti auto, dar am creat cea mai mare platforma online de review-uri auto din Romania. Onestitatea fata de cei care ne privesc. Acesta este secretul. Va multumim!