Alfa Romeo Alfetta GTV6 – Coupe-ul Clasic Italian cu Motor V6 și Caracter Sportiv
1. Specificații tehnice și performanțe
Motorizare:
- Motor: 2.5 litri, V6 aspirat natural.
- Putere: 160 CP (118 kW) la 5.600 rpm.
- Cuplu maxim: 220 Nm la 4.000 rpm.
- Transmisie: Manuală cu 5 trepte.
- Tracțiune: Spate (RWD), cu diferențial autoblocant (opțional).
- Accelerație 0-100 km/h: ~8,5 secunde.
- Viteză maximă: ~210 km/h.
Alfa Romeo Alfetta GTV6 este un simbol al pasiunii italiene pentru design și performanță. Motorul V6 Busso oferă un sunet distinctiv, iar distribuția greutății aproape perfectă datorită transmisiei montate în spate face ca această mașină să fie o plăcere pe drumurile virajate.
2. Consum de combustibil și costuri de întreținere
Consum mediu raportat:
- Urban: ~15,0-16,0 l/100 km.
- Extraurban: ~9,0-10,0 l/100 km.
- Mixt: ~12,0-13,0 l/100 km.
Costurile de întreținere sunt specifice unei mașini clasice. Fiind un model rar, piesele de schimb pot fi mai greu de găsit și mai scumpe, dar motorul V6 este renumit pentru fiabilitatea sa dacă este întreținut corespunzător.
3. Siguranță și fiabilitate
Deși nu dispune de tehnologiile moderne de siguranță, Alfetta GTV6 are câteva caracteristici importante pentru epoca sa:
- Structură robustă a caroseriei.
- Sistem de frânare cu discuri ventilate pe toate roțile.
- Suspensie spate De Dion pentru o mai bună stabilitate.
Fiabilitatea este bună pentru o mașină sportivă din anii ’80, dar necesită atenție la punctele sensibile, cum ar fi sistemul de răcire și carburatoarele (la primele modele).
4. Echipări disponibile și diferențele dintre ele
Standard:
- Tapițerie din textil de calitate.
- Volan sport cu trei spițe.
- Jante din aliaj de 14 inch.
- Sistem audio cu radio casetofon.
Opțiuni suplimentare:
- Tapițerie din piele.
- Aer condiționat.
- Diferențial autoblocant pentru performanțe îmbunătățite pe viraje.
Opțiunile permit personalizarea experienței de condus, menținând în același timp caracterul sportiv al mașinii.
5. Recenzii ale posesorilor
Feedback pozitiv:
Proprietarii laudă comportamentul dinamic al mașinii, sunetul inconfundabil al motorului V6 și designul italian clasic. Este adesea descrisă ca fiind o mașină ideală pentru entuziaștii de condus.
Probleme raportate:
Unele recenzii indică o sensibilitate crescută la rugină, în special la pasajele roților și șasiu. Sistemele electrice pot necesita reparații frecvente, iar întreținerea regulată este esențială pentru a menține performanțele.
6. Alternative din aceeași perioadă
- BMW 635CSi (E24): Performanțe similare, cu un design elegant și o experiență de condus germană.
- Porsche 944: Un alt coupe sportiv cu caracteristici dinamice excelente.
- Lancia Beta Coupe: Un alt simbol al designului italian, dar mai puțin puternic.